Deep Dive Into Relaxation And You Are Free

WORKOUTS

We hebben elke dag een uitgebreid programma, MAAR… dit is natuurlijk helemaal optioneel. Als je heerlijk wilt uitslapen, een boek wilt lezen aan het zwembad in de zon of van de prachtige natuur wilt genieten is dat helemaal prima. Geniet van de fijne behandelingen, kajakken in de rivier of gewoon even niets.

En als je mee wilt doen aan 1 van onze trainingsessies schuif je gewoon aan.

YOGA

De dag starten met flow yoga worden in een serie uitgevoerd en aan elkaar verbonden door adem en beweging (Vinyasa’s), zodat er een ‘flow’ ontstaat. De voortdurende focus op adem en beweging brengt je aandacht gemakkelijk in het nu.

Elementen uit de zonnegroet zijn een steeds terugkerend onderdeel en worden gebruikt als verbinding tussen de houdingen. ​Na de Asana’s doen we een liggende ontspanningsoefening die je leert je lichaam helemaal los te laten en volledig te ontspannen.

HIIT

De oefeningen variëren per les, waardoor je iedere keer opnieuw wordt uitgedaagd. De duur van een HIIT les kan variëren van 20 minuten tot 40. In deze korte tijd worden jouw uithoudingsvermogen en conditie verbeterd en werk je aan de explosieve kracht van je spieren. HIIT is de ideale les wanneer je wilt afvallen en je conditie wilt verbeteren.

 

 

STRONGER

Bij compound oefeningen gebruik je meerdere spiergroepen tegelijk. Ze worden ook wel samengestelde oefeningen genoemd. Hoewel er meerdere spiergroep tegelijkertijd worden getraind is er vaak wel een ‘hoofd spiergroep’ die wordt getraind tijdens deze oefeningen. maar zonder de andere ondersteunende spiergroepen eromheen zou de oefening niet uitgevoerd kunnen worden. Deze oefeningen worden meestal uitgevoerd met losse gewichten, zoals een halterstang, kettlebells, dumbbells, halterschijven etc.

YIN YOGA

Yin Yoga is een yogavorm waarbij je de houdingen langer vast houdt. Het is vooral gericht op het versterken en het versoepelen van pezen, bindweefsel en gewrichten; ze rekken dieperliggende spieren en maken het bekkengebied los. Het verbeterd de mobiliteit van het lichaam (leniger) en zorgt dat de gewrichten beter in conditie komen (krachtiger). In Yin yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je lichaam te voelen en dieper te ontspannen in de houdingen. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen. De spanningen in een diepere laag te ervaren en, nog belangrijker, los te laten.

MEDITATIE

Wist je dat er tussen de 40.000 tot 60.000 gedachten per dag door jouw hoofd spoken? Klinkt vermoeiend, nietwaar? Gelukkig kun je dankzij meditatie zelf stappen zetten om jouw hoofd in het hier en nu te houden. Voor veel mensen blijkt het echter een flinke opgave om door middel van meditatie in een ontspannen staat te komen. We gebruiken ademtechnieken, klanken en soms beweging om in een meditatieve staat te raken.

Voorbeeld Dagprogramma:

06:30 Meditatie
07:30 Yoga/ Mindfull Walking
08:30 Ontbijt buffet
09:30 WOD / HIIT / Circuit
10:00 Stronger
11:00 Chill time / Relax
12:30 Lunch buffet
14:00 Workshops Aroma / Mobiliteit
15:00 Workshops Stronger
16:30 Chill time / Relax / Fitness
18:30 Dinner buffet
20:30 Yin Yoga / Yoga Nidra

 

GENIET NU NOG VAN DE EARLY BIRD ACTIE EN BOEK JOUW PLEKJE!!!

© 2022 Sacred Suara – Sound . Healing . Yoga

Thema door Anders Norén